Általános Szerződési Feltételek

1. Általános rendelkezések

Szolgáltató: Dr. Hegedüs Loretta Mária e.v.

Kapcsolattartási e-mail cím: hellenpilates [kukac] lorifit.hu (a [kukac] helyére a @ karakter kerüljön az érvényes emailcímhez!)

Panaszügyintézés: helye: 1093 Budapest, Ráday utca 59. (hely) vagy hellenpilates [kukac] lorifit.hu (e-mail cím; a [kukac] helyére a @ karakter kerüljön az érvényes emailcímhez!)

1.1. Fogalom meghatározások

1.1.1. Általános Szerződési Feltétel (a továbbiakban ÁSZF): Az a szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója több szerződés megkötése céljából, egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül határozott meg, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.

1.1.2. Diák: az a Vendég, aki a Szolgáltatás Vásárlása napján a 22. életévét még nem töltötte be, továbbá a diákigazolványokra vonatkozó, a Vásárlás napján hatályos jogszabály szerint – az ÁSZF hatályba lépésekor a 362./2011. (XII.30) Korm. rendelet – érvényes diákigazolvánnyal rendelkezik.

1.1.3. Nyugdíjas: az a természetes személy, aki a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény, illetve nemzetközi egyezmény alkalmazásával az 5. § (3) bekezdés a) pontjában meghatározott saját jogú nyugellátásban, szociális biztonságról szóló egyezménnyel érintett állam által megállapított öregségi nyugellátásban, a Magyar Alkotóművészeti Közalapítvány által folyósított ellátásokról szóló kormányrendelet alapján folyósított öregségi, rokkantsági nyugdíjsegélyben (nyugdíjban), egyházi jogi személytől nyugdíjban vagy öregségi, munkaképtelenségi járadékban részesül, vagy a szociális biztonsági rendszerek koordinálásáról és annak végrehajtásáról szóló uniós rendeletek, illetve az EGT-állam jogszabályai alkalmazásával saját jogú öregségi nyugdíjban részesül, abban az esetben is, ha a nyugellátás folyósítása szünetel.

1.1.4. Terem: A csoportos óra megtartásának helyszínéül szolgáló csoportos óra megtartására alkalmas helyiség. A helyiség lehet Szolgáltató által bérelt, vagy saját tulajdonú Ingatlan is.

1.1.5. Szolgáltatás: a Szolgáltató által a Teremben az ÁSZF szerint nyújtott szolgáltatás, úgymint aerobik, pilates, gerinctréning, illetve streching csoportos óra, magánóra, vagy workshop.

1.1.6. Fogyasztó: szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

1.1.7. Vendég: az a Fogyasztó, aki a Szolgáltatás igénybevételét kezdeményezi Szolgáltatónál.

1.1.8. Felek: a Szolgáltató és a Vendég együttesen.

1.1.9. Termék: a Szolgáltató Alapszolgáltatásaiból létrehozott csomag, amely Vásárlása esetén a Vendég a Szolgáltatást több alkalommal vagy meghatározott ideig és/vagy több fajta Szolgáltatást vehet igénybe.

1.1.10. Vásárlás: a Szolgáltató és a Vendég szerződése arra, hogy a Vendég a Szolgáltató Szolgáltatását igénybe veszi. A szerződés a Szolgáltatás ellenértékének kifizetésével jön létre.

1.1.11. Szolgáltatás ellenértéke: A Szolgáltató által a Weblapon és a Telephelyen közzétett a Termékekre vonatkozó árlista.

1.1.12. Vásárlás napja: az a nap, amikor a Szolgáltatást kifizeti a Vendég. A Vásárlás napját a Vendég a nyugtával igazolja.

1.1.13. Határidők számítása: A határidő napok szerint kerül számolásra. A napokban megállapított határidőbe a kezdőnap nem számít bele. Kezdőnap az a nap, amelyre a határidő megkezdésére okot adó cselekmény (Vásárlás) történt. A napokban megállapított határidő a naptári nap elteltével lejár. A határidőbe minden naptári nap beleszámít. A hónapokban megállapított határidő 30 nap, függetlenül a naptári hónapok napjainak a számától. Nyugszik a határidő, ha jogszabály vagy a Kormány rendelkezése alapján a Terem zárva tartásra köteles. Ezt az időtartamot figyelmen kívül kell hagyni a határidő számításakor. A határidő nyugszik abban az esetben is, ha a Szolgáltatás a Szolgáltató önhibájából hiúsul meg.

1.1.14. Kapcsolattartás: a Szolgáltató és a Vendég a Teremben tartják egymással a kapcsolatot, mert a szolgáltatás igénybe vételére ott kerül sor.

1.2. Kommunikáció

1.2.1. Általános kommunikáció: a Szolgáltató a távollevő Vendégek részére a nyilatkozatait a honlap WWW: lorifit.hu útján VAGY a facebook oldala FB/Meta: lorifit.hu útján teszi meg. Különösen ide tartoznak a következők: óra elmaradás, szünet, időpont módosulás, órák meghirdetése vagy órák törlése, működéssel, szolgáltatással kapcsolatos bármely változás, árak, akciók, nyeremények. Ide tartozik a Vendégek egy csoportját érintő kommunikáció is. A távollevő Vendég a Szolgáltató által a honlapján, a facebookon, és az Instagramon közzétett telefonszámokon és e-mail címeken, illetve Messenger és Instagram üzeneten keresztül kezdeményezhet kommunikációt a Szolgáltatóval.

1.2.2. Egyedi kommunikáció: A Szolgáltató a távollevő Vendég kapcsolattartási telefonszámán és e-mail címén kivételes esetben és csak abban az esetben tesz nyilatkozatot, ha sürgős szükség miatt vagy adatkezelési okból ez elkerülhetetlen vagy kizárólag a Vendéget érintő nyilatkozat megtétele szükséges. Nem tartozik ide, ha a vendégek egy csoportját érinti a Kommunikáció.

1.3. Panaszkezelés

ÁSZF: az Általános Szerződési Feltételek, jelen dokumentum.

ÁSZF közzétételének módja és helye: elektronikus formában a Szolgáltató mindenkori weblapján (lorifit.hu) továbbiakban: Weblap)

ÁSZF időbeli hatálya: az ÁSZF-t a kihirdetését követően létrejött jogviszonyokra kell alkalmazni és a visszavonásáig hatályos. A Szolgáltatás fajtájára és jellemzőire a Vásárlás időpontjában hatályos ÁSZF az irányadó.

A panaszok kezelése minden esetben egyedi kivizsgálást igényel. Az azonnal nem kivizsgálható és orvosolható szóbeli panaszokról azok beérkezését követően Szolgáltató haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, melyet személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átad a Fogyasztónak, telefonon vagy egyéb úton közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb az érdemi válasszal együtt megküld a Fogyasztó részére. Az azonnal nem orvosolható szóbeli panaszokra, illetve az írásbeli panaszokra vonatkozó érdemi választ Szolgáltató legkésőbb a panasz beérkezését követő 30 napon belül írásban megküldi a fogyasztó részére.

Panasz elutasítása esetén a szolgáltatás minőségével kapcsolatos vitás ügyekben a vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében a lakóhelyük vagy tartózkodási helyük szerint illetékes békéltető testülethez fordulhatnak. A békéltető testület eljárásáról részletesen a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezik.

Az egyes békéltetőtestületek elérhetőségei a http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek címen megtalálhatóak. Fogyasztói jogvita esetén Szolgáltató igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.

2. A Szolgáltatás meghatározása

2.1.Szolgáltatások

A Szolgáltató a Teremben a következő alapszolgáltatásokat (továbbiakban: Szolgáltatás) nyújtja Vendégei számára:

2.1.1. a Vendég a Terembe szervezett és a Szolgáltató által előre meghatározott időpontokra és időtartamra meghirdetett órákon részvételre jogosult, ahol a Vendég a Szolgáltató által az összes résztvevőre egységesen meghatározott gyakorlatokat a saját önkéntes elhatározásából hajtja végre (továbbiakban: Csoportos óra)

2.1.2. a Vendég jogosult a Teremben elhelyezett sport és egészségmegőrző eszközök használatára (a továbbiakban: Eszközhasználat).

2.2. Termékek

A Szolgáltató az általa nyújtott Szolgáltatásokra az alábbi Termékeket biztosítja a Vendégeknek. A Termék meghatározott határidőn belül meghatározott számú és fajtájú Szolgáltatás igénybevételére jogosítja a Vendéget, de nem kötelezi őt a Termék Vásárlásával a Termékben meghatározott számú és fajtájú Szolgáltatás igénybevételére. A Vendég maga viseli a Vásárlás következményének kockázatát, maga dönt arról, hogy a Termékben meghatározott szolgáltatást igénybe veszi. A Termékben nyújtott Szolgáltatás igénybevételére nyitva álló határidő elteltével a Termékre a Vendég és a Szolgáltató között megkötött szerződés megszűnik.

2.2.1. Napijegy: a vásárlás napján egy, azaz 1 csoportos órán történő részvételre jogosít.

2.2.2. 5 alkalmas bérlet: a vásárlás napjától számított 60 napig legfeljebb 5 alkalommal az adott napon 1, azaz egy csoportos órán történő részvételre jogosít.

2.3. Akciós Szolgáltatások

A Szolgáltató az általa nyújtott Szolgáltatások kedvezményeiről, akcióiról, azok feltételeiről és időtartamáról az általa üzemeltetett Weblapon, az általa üzemeltetett közösségi média tartalmakban vagy az általa közzétett reklámokban elektronikusan, a Teremben az üzenőfalon papír alapon tájékoztatja részletesen a Vendégeit. Abban az esetben, amennyiben a Szolgáltató által a Szolgáltatások kedvezményeiről, akcióiról, azok feltételeiről és időtartamáról a Weblapon, vagy a Szolgáltató által felügyelt közösségi média felületeken közzétett tájékoztatók tartalma egymásnak ellentmondó, úgy a Szolgáltató Weblapon közzétett tájékoztatója az irányadó. A Weblap tájékoztatóját a Szolgáltató rögzíti, annak szövegét az Akció időtartamának lejárát követő 1, azaz egy évig megőrzi. A kedvezményre vagy akcióra jogosító feltételeknek a kedvezmény vagy akció igénybevételére közzétett időtartama alatt jogosult a Vendég. A Szolgáltató jogosult a kedvezményre vagy akcióra jogosító feltételek fennállást ellenőrizni, vagy azok fennállásának igazolását kérni a Vendégtől. Az Akciós szolgáltatásra egyebekben a Szolgáltatásokra vonatkozó általános szabályokat kell alkalmazni.

3. A Szolgáltatás és Termékek ellenértéke, fizetési kötelezettség

3.1. A Szolgáltató a Szolgáltatásért fizetendő ellenértéket Weblapon, illetve a Teremben teszi közzé. Ha a közzétett ellenértékek között eltérés van, akkor a Vendég számára kedvezőbbet kell a Szolgáltatásért felszámítani.

3.2. A Termékek ellenértékét a Szolgáltatások ellenértékének alapul vételével kell megállapítani, de a Termék nem lehet magasabb árú, mint a Termékben meghatározott számú Szolgáltatások szorzata.

3.3. A Szolgáltatás és a Termék ellenértékét a Szolgáltatás igénybevétele előtt kell megfizetni. A Szolgáltatás igénybevételét a Szolgáltató köteles megtagadni, ha a Szolgáltatás ellenértékét a Vendég nem fizeti meg.

3.4. Ha a Szolgáltató megszünteti a tevékenységét, abban az esetben ezt közzéteszi Weblapján és a Teremben, valamint erről legalább 30 nappal korábban - kivéve, ha a bezárásra ennél rövidebb határidő alatt kerül sor – értesíti azokat a Vendégeket, akik az e-mail címüket megadják részére.

3.5. Ha Vendég a Termék ellenértékét megfizette, de annak igénybevételére vonatkozó határidő úgy telik el, hogy a Termék összes Szolgáltatását a Vendég nem veszi igénybe, ezért a kockázat a Vendéget terheli, a szerződés határozott idejének lejárata után a Termék ellenértékével a Szolgáltató nem számol el az ÁSZF-ben meghatározott eseteket kivéve, mert a Szolgáltató a Szolgáltatásával a Termékben meghatározott határidőben rendelkezésre állt.

4. A Szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó jogok és kötelezettségek

4.1. A Szolgáltatás első igénybevétele előtt a Vendég köteles regisztrálni a Szolgáltató által megadott e-mail címen, ennek során azonosítania kell magát, kapcsolattartási adatokat kell megadnia, és el kell fogadnia a házirendet, valamint a Szolgáltató adatkezelési szabályzatát. A Szolgáltató a többi Vendég biztonsága érdekében köteles megtagadni a Szolgáltatás nyújtását abban az esetben, ha a Vendég megtagadja a regisztrációt, a Házirendet és az adatkezelési szabályokat nem fogadja el. A Szolgáltató jogosult a Vendég személyi adatai valóságának és helyességének ellenőrzése céljából a személyazonosító okmány ellenőrzésére, feltéve, hogy kétsége merül fel az adatszolgáltatás helyességére. Az ellenőrzés megtagadása esetén a Szolgáltató megtagadhatja a Szolgáltatás nyújtását.

4.2. A Szolgáltatásokat az a személy veheti igénybe, aki a Vásárlás napján a 14. életévét betöltötte. A 14. év alatti kiskorú Vendég a Csoportos órán kizárólag szülői felügyelettel vehet részt.

4.3. A Szolgáltatások a Vásárlást követően vehetőek igénybe. A Szolgáltató nyilvántartást vezet a Vendég által Vásárolt termékről a Vásárlás időpontjáról, és a Termék érvényességéről.

4.4. A Vendég kizárólag saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe az Szolgáltatást. A Szolgáltatások kizárólag sportolásra alkalmas pszichés, fizikai és egészségügyi állapotban vehetők igénybe. A Szolgáltatás ittas vagy bódult állapotban nem vehető igénybe. A Vendég felelőssége, hogy a Szolgáltatás igénybevétele előtt a kezelőorvosát állapotának és kockázatainak felmérésére, igénybe veszi. A Szolgáltató nem jogosult ellenőrizni a Szolgáltatás igénybevételéhez az orvosi igazolást vagy a kezelő orvos javaslatát.

4.5. A Szolgáltatások biztonságos nyújtásához a Szolgáltató meghatározta a Teremben a Szolgáltatást igénybe vevők maximális létszámát. A Szolgáltató köteles a Szolgáltatás megtagadására, ha az általa előre meghatározott maximális létszámot eléri a Vendégek száma. Ebben az esetben a Vendég akkor veheti igénybe a Szolgáltatást, ha a Teremben tartózkodó Vendégek száma a maximális létszám alá csökken.

4.6. A Vendég a Szolgáltatás igénybevételekor öltöző használatát veheti igénybe. A Vendég köteles úgy megtervezni a Szolgáltatás igénybevételét, hogy az értékeinek biztonságban tartását biztosítsa. A Szolgáltató sem az értékek, sem a személyes holmik őrzését nem vállalja.

4.7. A megvásárolt Termékek névre szólóak és érvényességi idejük a Vásárlás napján kezdődik. A megvásárolt Termékek nem hosszabbíthatóak meg, új Vásárlással új Termékre jön létre új szerződésnek minősül.

4.8. A Szolgáltató jogosult a Vendég belépésekor vagy kilépésekor ellenőrizni, hogy a belépő vagy kilépő személy a jogosult felhasználója a Terméknek, feltéve, ha megalapozott kétség merül fel a személyazonosságot illetően. Abban az esetben, amennyiben a belépő vagy kilépő személy nem a jogosult felhasználója a Terméknek, a Szolgáltató jogosult a használat időtartamára az arra meghatározott Termék Vásárlását megfizettetni.

4.9. Szünetel (a továbbiakban: Szünetelés) az érvényesség idő tartama a Vendég betegségének időtartama alatt, feltéve, ha a Vendég a betegség tényét, időtartamát, kezdetét és végét orvosi igazolás bemutatásával tanúsítja. A szünetelés tartama a betegség időtartama, de legfeljebb 15 nap. A Szünetelés abban az esetben állapítható meg, ha a Vendég, az orvosi igazolása szerinti munkaképessé válását követő első látogatásakor igazolja a Szünetelés feltételeinek fennállását.

4.10. A Szolgáltató jogosult a Csoportos órát legkésőbb a Csoportos óra kezdetét megelőző 24 órával korábbi időpontban törölni (továbbiakban: Törlés). A Csoportos óra Törlése esetén a Szolgáltató a Vendéget a Weblapján továbbá az általa üzemeltetett közösségi média tartalmakban tájékoztatja.

5. Felelősség, balesetek, károk

5.1. A Szolgáltató vállalja, hogy a Csoportos órán a Szolgáltatás igénybevételére alkalmas eszközöket üzemeltet, az eszközöket szakszerűen szerelteti össze és helyezi el, azokat folyamatosan, az eszköz gyártójának előírásai betartásával karbantartja (továbbiakban: Megfelelő Felszerelés).

5.2. A Megfelelő Felszerelést használó Vendég a Teremben található eszközöket és a Szolgáltatást saját felelősségére és saját kockázatára veszi igénybe. A Vendég köteles a Terem területén található eszközöket a rendeltetésüknek megfelelően, az eszközökön feltüntetett használati útmutató szerint használni és a Szolgáltatásokat kizárólag a rendeltetésüknek megfelelően igénybe venni. A Vendég felel azért a kockázatért és kárért – ideértve az életében, testi épségében, egészségében bekövetkezett minden kárt -, amelyet amiatt szenved el, hogy a Szolgáltatást igénybe vette.

5.3. A Vendég köteles a Szolgáltatás igénybevételekor ügyelni mások testi épségére és egészségére.

5.4. A Vendég lázas, fertőző megbetegedés esetén nem veheti igénybe a Szolgáltatást.

5.5. A Vendég felel az általa a Teremben vagy a Szolgáltatással kapcsolatban a Szolgáltatónak és harmadik személyeknek okozott károkért. A Szolgáltatóval szemben első sorban a szerződésszegésért fennálló felelősség szabályait kell alkalmazni, harmadik személyekkel szemben a szerződésen kívül okozott kárfelelősség szabályai az irányadóak.

5.6. A Vendég haladéktalanul köteles bejelenteni, ha kárt okozott vagy ennek veszélye áll fenn.

5.7. Ha a kár életet, testi épséget érint, abban az esetben haladéktalanul orvost vagy mentőt kell hívni!

5.8. Dologi kár esetén a Vendég köteles azt azonnal bejelenteni a Szolgáltatónál. A Szolgáltató és a Vendég a kárról és körülményeiről jegyzőkönyvet vesznek fel, melynek melléklete a kárról készült fotó vagy fotók. A károkozó Vendéget a Szolgáltató nyilatkoztatja a felelősség elismeréséről vagy megtagadásáról és az önerő megfizetéséről. A Vendég az Önerőt meghaladó teljes kártérítési felelősséggel tartozik a Szolgáltatóval szemben minden olyan esetben, ha a Szolgáltató részére a kár a bekövetkeztétől számított elvárható időn belül – legfeljebb a káreseménytől számított 90 nappal – nem fizet, vagy megtagadja a fizetési kötelezettséget a biztosító és a megtagadásért nem a Szolgáltató a felelős.

5.9. A Csoportos órán kizárólag a Szolgáltató írásbeli engedélyével végezhető bármely kereskedelmi tevékenység, készíthető hang- és képfelvétel reklám és marketing anyag.

Budapest, 2023. február 7.